torsdag, oktober 29, 2009

Travelling good and bad/Reising både godt og dårlig

English underneath
Da jeg var yngre ønsket jeg ofte jeg kunne reise, men hadde ikke mye penger, så det ble lite av tankene. Så ble jeg gift og fikk barn. Det satte en stopper for reiseferier. Nå må jeg reise mye, men setter ikke like stor pris på det.
When I was considerable younger I wanted to travel - however due to lack of money I could not do it as much as I wanted. Then I got married and had babies. That really crimps your ability to travel. Now I am travelling a lot but does not really enjoy it that much.

Det er ikke det at jeg misliker det - det blir bare for mye av det. I løpet av de forutgående 12 månedene hadde jeg 51 reisedøgn - vekke fra hjemmet i Hong Kong - ikke ferier medregnet.
Men selvsagt er det gode sider ved reising også.
It is not that I dislike it - but it is just too much of it. Not counting my holidays this year - I spent 51 days on the road - away from home in Hong Kong. However of course there are good sides to it.

Jeg møter mange interessante mennesker og for lov til å være med på å gjøre mye arbeid for Det Norske misjonsselskap et arbeidet jeg liker veldig godt.
I get to meet a lot of interesting people and I get to do a lot of work for The Norwegian Missionary Society I really love to do.

Akkurat nå er jeg i Stavanger med en delegasjon fra Hunan Bibel Institutt (HBI) og Hunan kontor for religiøse saker - som er en lokalregjernings ministerium for å ta seg av religiøse saker i Hunan. 4 personer samt meg. Vi vil gjerne forbedre standarden ved HBI - og det er virkelig et viktig mål. Vi bygger også opp relasjonene og vennskapet mellom Misjonshøgskolen og HBI. Vi gjør en bra jobb synes jeg og alle parter lærer mange nyttige ting.
Right now I am in Stavanger with a delegation from Hunan Bible Institute (HBI) and Hunan Religious Affairs bureau - a government organization like a ministry handling religious policy in China. 4 people in total + me. We want to improve the standard of HBI - and that is a really important purpose. We are also building up the friendship and relation between The Mission High School and The Norwegian Lutheran Faculty of Theology and HBI . I feel we are doing great and all sides are learning a lot of usefull things.


En bonus ved å være i Stavanger er at jeg kan bo på Himmel og Hav - NMS sitt leir og konferansesenter på Solastrand. Samme hva slags vær det er utenfor vinduet ser det helt fantastisk ut. Utsikten er utrolig. Under ser du noen bilder fra tatt fra mitt eget vindu.
An added benefit of going to Stavanger is being able to live in the Norwegian Missionary Societies camp and conference center called "Himmel og Hav" Heaven and ocean" directly translated.
And no matter what kind if weather there is outside my window - the views are just fabulous.
I just love it.
Underneath are some views from this place. Both of them taken from my window.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar