onsdag, september 08, 2010

Transformation to Alian

Som tidligere nevt er jeg for tiden under behandling for høyt blodtrykk med akupunkture. I tillegg gir Legen for kinesisk medisin meg litt bonus behandling i form av noen som kalles "Batgun"

Batgun er en del av kinesisk legekunst og en behandlingsform som er over 2000 år gammel.

I følge kinesisk tenkning trekker behandlingen "våthet" ut av kroppen min som er for "våt"
Hva det egentlig betyr er fremdeles et mysterium og jeg skjønner ikke helt forklaringen som gis meg.

Batgun er "sugeklokker" som han fester på ryggen. Først brenner han ut oksygenet fra sugeklokkene slik at det danner seg et vakum inne i de og deretter festes de på skuldre og langsmed ryggraden min .

Det ser kanskje ekkelt ut, men føles ganske behagelig og ligner litt på følelsen en får når en blir masert.

At akupuntur hjelper til å senke mitt blodtrykk virker ganske sansynelig - i dag tidlig var det nede i 110/77 - noe som er et veldig ideelt blodtrykk for en mann i min alder.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar