søndag, oktober 14, 2007

Tur til Norge

Som Det Norske Misjonsselskaps (NMS) representant for Kina blir jeg innkalt til til møter i Norge 2 ganger pr år. NMS tar deltagelsen i besluttningsprosessen for organisasjonens arbeid alvorlig. Jeg er nå ankommet "Himmel og Hav" som er det nye navnet på den oppgraderte Strandleiren i Sola kommune v. Stavanger. Her skal vi ha representant møte, kirkelederkonferanse og rådsmøte. På rådsmøtet og kirkelederkonferansen kommer representanter fra nesten alle NMS sine samarbeidspartnere rundt omkring i verden.

For min del vil det si at representanter fra Fastlandskina, Hong Kong og Taiwan vil komme til Stavanger og være på møter sammen med resten av lederene i NMS.
Det skal bli spennende å lytte til og delta i den dialogen.
I år vil også samarbeidspartnerene ha forslag og stemmerett på rådsmøtet og dermed tatt med i besluttningsprosessen for NMS.

Sett fra en personlig synsvinkel er det rart å være i Norge og ikke føle at jeg er kommet hjem. Hjemme er i Hong Kong. Det er vel egentlig slik det skal være!
De som leser denne bloggen har sikkert lagt merke til mitt relativt harde treningsopplegg i de siste månedene. Det har jeg faktisk klart å forsette med den sista uka her i Norge.
Lørdag den 6/10 gikk jeg 30km fra Ski til Oslo langs pilgrimsleden som nå er merket fra Halden til Oslo. En flott tur i strålende høstvær!
I dag har jeg gått 3 timer eller omtrent 15 km langs Solastranden fra Himmel og Hav til Ølberg litt lengre syd og tilbake igjen- også en flott tur.
Må bare matche teamet som forsetter treningen hjemme i Hong Kong i påvente av den store Trailwalkerdagen 9-10/11.
Før det skal vi ha en generalprøve den 27/10 og gå 50k i et strekk.
Jeg er spent på hvor mye jeg klarer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar