mandag, oktober 23, 2006

Lunsj med noe attåt.

Sist søndag var jeg på to gudstjenester - og da jeg fulgte med noen venner for lunsj - havnet jeg i et lite informasjonsmøte - uten å vite det på forhånd - som innkluderte mat.
Etter hvert oppdaget jeg at flere av de andre heller ikke viste om møtet - bare om lunsjen.
Et komplott med andre ord - for å få oss som deltagere på møtet. Det viste seg å være ganske "matnyttig" og relevant ikke bare ut fra et næringssynspunt. I hvert fall for meg.

Formannen i misjonskomiteen i Den Evangeliske lutherske kirken i Hong Kong (ELCHK) Rev. Anita Chen orienterte om arbeidet i Thailand - artig å høre om noe som Det Norske Misjonsselskap er med på fra en annen vinkel. ELCHK er i ferd med å forberede to nye kvinnelige misjonærer til tjeneste i Thailand - en sosialarbeider og en evangelist! Mye av den økende viljen til misjon i ELCHK har kommet som et resultat av korttids-tjeneste, 2-3 uker i div land i Asia.
Her har norske menigheter noe å lære - la folk delta, det blir de inspirert av!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar