torsdag, april 12, 2007

Jeg en tøffing

Første dag i utebassenget i dag. Vanntempraturen var 20 grader og det er brr lite i Hong Kong. Så hadde jeg stort sett svømmebassenget for meg selv. Hong Kong har mange flotte svømmebasseng for almuen (Jeg er en del av den) 8 baner av 50 meter m. en svømmer og tre livvakter!

Det var ingen i NMS i 70 årene som tenkte på å utstyre Mong Yan menighet som også inneholder en NMS leilighet samt de gamle NMS kontorene med svømmebasseng. (Det er ingen som tenker på det nå heller.)

Men naboene våre har svømmebasseng. I dag bor middelklassen i Hong Kong som oftest i leiligheter som ligger i en samling høyblokker med høye murer rundt. På sitt eget område har de klubbhus og uteområder - med ditt svømmebaseng treningstudio - så også våre naboer på den ene siden. Stasen heter Park Oasen. På den andre siden av Mong Yan ligger Syd Fjellet landsbyen som også er en samling høyblokker, men uten mur rundt. Størrelsen på leilighetene her er ofte krymptet til en halvparten/ en tredjedel av de i Park Oasis - dvs ned mot ca ca 30 kvm. Ikke mye å boltre seg på for en familie på fire-fem.

Det var deilig å være tilbake i Kowloon Tsai park bassenget. Jeg var lei av å svømme i sikk sakk i Kowloon Park bassenget - grunnen til at de fleste av mine medborgere fremdeles er der er at vannet er oppvarmet. Men med kalt vann gjorde jeg unna 1000 meter på rekordtid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar