onsdag, august 16, 2006

Bortgjemt skøytebane i shoppingsenter

Jeg har nettopp flyttet tilbake til Hong Kong - etter et opphold på 11 år i Norge.
Mye er forandret og mye er likt.
Kjøpesenterene er blitt større. Ikke langt fra der vi bor ligger et ganske nytt et: Det heter "Festival walk" Før jeg ankom byen hørte jeg at det skulle ligge en skøytebane inne i selve senteret, men selv etter flere besøk hadde jeg ikke sett den ved bare å vandre rundt.

Etter iherdig leting og litt guiding av en venn er nå skøytebanen funnet! Det var en bane ala de vi ser på TV fra New York, mange folk som går rundt og rundt på kunsskøyter, på størrelse med en Ishokey arena. Utenfor i byen er det 32 grader + og det føltes litt rart ut å kjenne kulden stige opp fra isen - litt uvirkelig "norsk vinter følelse".
Litt på fleip sa jeg at kanskje det er en kino gjemt i senteret også - noe som stemte - denne gangen skjekket jeg info tavlene.

Sikkert mye annet her også. Senteret er som du skjønner stort!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar