tirsdag, august 22, 2006

Overraskelse på badet

Mandag 21. august sluttet Po Chu kona mi, seg til oss i Hong Kong. Hun hadde blitt igjen i Norge for å jobbe med avhandlingen sin uten å bli forstyrret av John og meg.
Det er en god følelse å ha familien kun spredt over to kontinent istedet for tre. (Kristin er fremdeles student i Australi/Perth)
Til forskjell fra før er vi nå i hvertfall i samme tidssone!

Perth ligger rett syd for Hong Kong - "bare" 7 timers flytur borte. Til sammenligning kan jeg fortelle at det tar 9 timer fra Amsterdam til Los Angeles i Californa. Det er med andre ord noen km igjen til datteren "Down under"

21. august var min bursdag - jeg er blitt 54 år gammel og enda ikke voksen. Mine noe yngre venner her i byen - de fleste i slutten av tredve årene/ egynnelsen av førti årene sier jeg er "ung av sinn". Hm....

Eddy foreslo at vi skulle invitere så mange som mulig og gjemme de i et rom i leiligheten vår for å vente på og overraske Po Chu. Jeg foreslo badet, et lite rom der en minst av alt venter å finne folk når en kommer langveis fra og ganske "jetlagga". Flyturen fra Oslo via Amsterdam til Hong Kong tar kun 12,5 timer - venting ikke innkludert.

Hun tok det pent! Dog da hun åpnet døra og dro fra dusjforhenget for å se hva som var bak, ble hun overrasket. Har vel aldri sett henne så overrasket. Eddy stod klar med kameraet og foreviget øyeblikket.

















Gjestene bak dusjforhenget f.v.
Ah Keung, Happy, Eddy, Peggy og Maria
















Men kvelden var ikke over for det.
Gjestene hadde også lagd til et skikkelig selskap:















På bildet: Ole-Jacob, John, Po Chu, Bonnie, LInda, Maria, Cecilia, Ah Keung, Happy, Clarence, Ah Cheung og Peggy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar